بهشت من

بهشت من

رفتن چه سخت است وقتی زمین چسبناک است و پاهایت از موم
بهشت من

بهشت من

رفتن چه سخت است وقتی زمین چسبناک است و پاهایت از موم

مثل همیشه

این نیز بگذرد... 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
yaser دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:11 ب.ظ http://www.moniry.blogsky.com

salam
mamnoonam ke tavajoh darin be aghayede ensanha
roohetoon motaAli bad..

بابات سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:28 ق.ظ

روز شادی!

به مناسبت نهم ریبع الاول
سلام

یک سوال اساسی از شما دارم! ملاک شادی چیست؟

اصولا شما کی شاد می‌شوید؟ وقتی یک sms باحال دریافت کنید یا اینکه یک هدیه بگیرید؟

اما منظور من این شادیای کوچولو موچولو نیست. بلکه شاد شدنی که بخواهید فریاد بزنید!

خب، می‌دونم هرکدومتون یک چیز می‌گویید. پس معلومه هر کسی مطابق سلیقه، آرزو، هدف و... هایی که داره شادیش رو تعریف می‌کنه!

من یک قدم جلوتر می‌روم

سوالم را اینطوری مطرح می‌کنم: اون چیه که من و تو و این بغل‌دستیمونو که الان توی تبیان آنلاینیم رو خوشحال می‌کنه

اصلا بذار راحتت کنم یه تبیانی با چی خوشحال میشه؟

.... ده دقیقه بعد

بابا سرسام گرفتم! آرومتر صحبت کنید. یکیتون جمع بندی کنه و بگه!

- وقتی می‌گیم تبیانی، یعنی یه شخصیت تعریف می‌کنیم که یک ایدوئولوژی مشخص داره با آرمانها و اهداف و نظرات خاص.

+ خب اون شخصیت چه شکلیه؟ مشخصه‌ش چیه؟

- ایرانی مسلمان

+ آهان اومدی اون جایی که من می‌خواستم


دین اسلام مثل تمام آیینهای دیگر آموزه‌هایی داره که وقتی کسی اسم خودشو مسلمون گذاشت باید اونا رو بدونه و ملاک عمل قرار بده!

یکی از اون آموزه‌ها، ملاک شادیه!

اگه گفتید اهل بیت فداشون بشم ملاک شادی رو چی معرفی کرده‌اند؟

.... بازم ده دقیقه بعد

+ وای از دست شما! هرکسی می‌خواد حرف بزنه باید مدرک داشته باشه

- من می‌دونم و مدرکم دارم!

+ بفرمایید

- ملاک خود اماما هستند چون اونا الگوی بشرند پس هرجا اونا شاد شدند و هرچیزی که اونا رو شاد کرد معلومه که جا برای شاد شدن داره!


راست گفتی! امام باقر علیه السلام می‌فرماید ... خداوند برای ما پیروانی برگزید که به شادی ما شاد شده و به اندوه ما غمگین می‌شوند، همانانی که جان و مال خویش را به راه ما می‌بازند، آری آنان از مایند و به سوی ما می‌آیند. (1)

این ملاک رو اگر دقت کرده‌باشید خیلی جاها می‌توانید ببینید توی زیارت عاشورا ، زیارت جامعه کبیره و...

این زیارت جامعه، معرکه است، من خیلی باهاش حال می‌کنم. براتون چند جمله ازش میارم که اون ملاک رو بیان کرده:


فَالرّاغِبُ عَنْکُمْ مارِقٌ وَاللاّزِمُ لَکُمْ لاحِقٌ وَالْمُقَصِّرُ فى حَقِّکُمْ زاهِقٌ وَالْحَقُّ مَعَکُمْ وَفیکُمْ وَمِنْکُمْ وَاِلَیْکُمْ.

آنکه از شما رو گرداند از دین خارج گشته و آنکه ملازم شما بوَد به حق رسیده و آنکه در حق شما کوتاهى کرد نابود گردید، همانا که حق همراه شما و در میان شما خاندان و از جانب شما است و بسوى شما بازگردد .

سَعَدَ مَنْ والاکُمْ وَهَلَکَ مَنْ عاداکُمْ وَخابَ مَنْ جَحَدَکُمْ وَضَلَّ مَنْ فارَقَکُمْ وَفازَ مَنْ تَمَسَّکَ بِکُمْ وَاَمِنَ مَنْ لَجَاَ اِلَیْکُمْ وَسَلِمَ مَنْ صَدَّقَکُمْ وَهُدِىَ مَنِ اعْتَصَمَ بِکُمْ.

نیک بخت شد هر که شما را دوست دارد. و به هلاکت رسید هر که شما را دشمن داشت. و زیانکار شد آنکه منکر شما گشت و گمراه شد آنکه از شما جدا شد. و رستگار شد آن که به دامان شما چنگ زد و ایمن گشت آنکه به درگاه شما پناه آورد و سلامت یافت هر که شما را تصدیق کرد و هدایت شد هر که به شما متوسل شد.

مَنِ اتَّبَعَکُمْ فَالْجَنَّةُ مَاْویهُ وَمَنْ خالَفَکُمْ فَالنّارُ مَثْویهُ وَمَنْ جَحَدَکُمْ کافِرٌ وَمَنْ حارَبَکُمْ مُشْرِکٌ وَمَنْ رَدَّ عَلَیْکُمْ فى اَسْفَلِ دَرَکٍ مِنَ الْجَحیمِ.

هر که پیروى شما را کرد بهشت مأواى او است و هر که مخالفت شما را کرد دوزخ جایگاه او است، و هر که منکر شما شد کافر و هر که با شما جنگید مشرک است. و هر که شما را رد کرد در قعر جهنم جاى دارد.


خب برم سر اصل مطلب:

امروز نهم ربیع الاول و روز شادی اهل بیته! همینه که من امروز خوشحالم.

به شما هم نهم ربیع رو تبریک میگم. همتون امروز مهمون منید. بفرمایید کادو

بله
ممنون باباجان!
ما کلا از داشتن چنین بابایی شادیم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد